Plan tygodniowy –przedszkole grupa „Pszczółki”
Poniedziałek
Poniedziałek z Montessori
Poznajemy kolory w języku angielskim.
Wtorek
Matematyka na wesoło wg metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
Gry i zabawy w języku angielskim.
Środa
Odimienna nauka czytania wg metody I. Majchrzak
Poznajemy zwierzęta w języku angielskim.
Czwartek
Widzę, czuję, poznaję –zabawy rozwijające zmysły
Śpiewamy piosenki w języku angielskim.
Piątek
Dzień zabawki
Czytamy bajki w języku angielskim.
„Pszczółki” to grupa radosnych dzieci 3 i 4 letnich. W naszej gromadce jest 14 dzieci: 9 dziewczynek i 5 chłopców. „Pszczółki” uwielbiają aktywnie spędzać czas, tańczyć, tworzyć prace plastyczne.
Z łatwością uczą się języków obcych i poznają świat wszystkimi zmysłami. Są bardzo pomocne i wrażliwe na innych.
Metoda Marii Montessori
Doktor Maria Montessori była jedną z pierwszych kobiet-lekarzy we Włoszech. Przez ponad 50 lat pracowała z dziećmi, odkrywając ich potrzeby i możliwości. Wieloletnie obserwacje dały podłoże do stworzenia nowego pojęcia procesu edukacji i zasad pracy z dziećmi.
Nauka w placówkach wykorzystujących metodę Montessori skupia się przede wszystkim na dążeniu do samodzielności i budowaniu wiary dzieci we własne możliwości. Dziecko skoncentrowane jest na zadaniach i z ufnością patrzy na świat; uczy się odpowiedzialności oraz pomagania drugiemu człowiekowi. Podstawą tej metody jest przede wszystkim szanowanie naturalnej indywidualności każdego dziecka, gdy mowa o rozwoju fizycznym, umysłowym czy emocjonalnym. Motto Montessori, za którym podążamy brzmi: „Daj mi czas”. Każde dziecko, w różnym czasie zdobywa umiejętności, których próba przyspieszania, w pojęciu Montessori i naszym także, niczego dobrego nie przynosi.
Odimienna metoda nauki czytania Ireny Majchrzak
Jest to nowatorska metoda, która znajduje zastosowanie już u bardzo małych dzieci (3-latków). Jej autorka, dr Irena Majchrzak, socjolog z wykształcenia, wprowadziła i sprawdziła jej skuteczność najpierw w Meksyku, a od kilkunastu lat Odimienna Nauka Czytania cieszy się również w Polsce dużą popularnością. Polega na wprowadzeniu dziecka w tajemniczy świat czytelnictwa, przy wykorzystaniu jego imienia. Dziecko przez własne imię, z którym się utożsamia, rozbudza swoje zainteresowanie pismem, pisaniem i czytaniem. Ma okazję przyjrzenia się charakterystycznej formie każdej litery i rysunkowi całego imienia.
Metoda Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
Jest to metoda, której celem jest wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci, zwłaszcza w zakresie kształtowania pojęć matematycznych. Kształtowanie pojęć matematycznych jest procesem ciągłym i w głównej mierze dokonuje się w naturalnych sytuacjach życia codziennego, podczas nadarzających się okazji. Głównym sposobem uczenia się matematyki jest rozwiązywanie zadań. Rozwiązanie zadania łączy się z pokonaniem przez dziecko trudności. Ważne jest, aby dziecko samodzielnie potrafiło rozwiązać te trudności.